< VISSZA

Werckmeister harmóniák / 2. Uránia Filmnapok


magyar-német-francia-olasz filmdráma, 145 perc, 2000
operatőrök: Medvigy Gábor, Novák Emil, Patrick de Ranter, Rob Tregenza, Erwin Lanzensberger, Gurbán Miklós

Időpontok:

Rendező: Tarr Béla és Hranitzky Ágnes

Szereplők: Lars Rudolph, Peter Fitz,Hanna Schygulla, Kormos Mihály, Kállai Ferenc, Lázár Kati, feLugossy László, Dzsoko Roszics, Derzsi János

Az azonosítatlan kelet-európai kisvárosban játszódó pusztulástörténet főszereplője, az egyszerű (sokak szerint félkegyelmű) Valuska a filmben megmutatott történéseknek (a forradalom, pusztulás, pusztítás vagy összeomlás előtt álló kisváros/közösség/világ haláltáncszerű, feszült napjainak) nem központi szereplője, hanem csak megfigyelője. A filmben leggyakrabban őt követjük, a kamera vele együtt rója az utat, járja körbe a várost, szemléli az eseményeket. Ezt az elbeszélési alaphelyzetet nagyon markánsan támogatja a film képi stílusa és fényképezése. A Tarr-stílus védjegyének számító koreografált mozgások (kezdve a nyitójelenet kocsmai napfogyatkozás-performanszával vagy rítusával), a hosszú beállítások, a kitartott, szemlélődő tekintetet érzékeltető folyamatos kompozíció a körkörösség, a körbeforgás, a megállíthatatlan összeomlás felé haladó világ kivételes erősségű képi-elbeszélő eszközei. A kórházi pusztítás nagyjelenete (amit az el-elkalandozó főhőssel együtt követ a kamera) ennek a nagyon magas fokon koreografált és ritualizált világ-képnek a kvintesszenciája. Varga Balázs filmtörténész

Pénztárnyitás: az első előadás előtt 30 perccel.
Pénztárzárás: az utolsó előadás kezdetét követően 15 perccel.
A kávézó a mozi nyitvatartási idejében tart nyitva.

© Uránia Nemzeti Filmszínház
Az Art-Mozi Egyesület tagmozija

1088 Budapest, Rákóczi út 21.

megközelítés
jegyinformáció
írjon nekünk!
közérdekű adatok
sajtó
Adatvédelmi tájékoztató