Pálfi György és alkotótársai nagyszabású vállalkozása a filmtörténet sok száz klasszikus és kortárs alkotásának snittjeiből válogatva mesél el egy történetet – egy férfi és egy nő (vagy ha tetszik: „a” Férfi és „a” Nő) szerelmének történetét. A Final Cut úgy eredeti film, hogy minden egyes snittje és képkockája ismerős, amennyiben egy korábbi filmből származik. Mégis, mindezt így, együtt, ilyen verzióban még nem láttuk. Egyszerre szerelmes film és film a mozgókép, a mozi szeretetéről. Ízig-vérig kísérleti film, mely a filmtörténeti klasszikusokra és nem utolsósorban a montázselmélet klasszikus téziseire épít. Rajongói film, az újrafelhasználás és a kortárs remix-kultúra iskolapéldája. És persze montázsfilm, mely a nézőt is megdolgoztatja: azt teszteli, hogyan teremt a képzeletünk egységet ott, ahol elvileg csupa megszakítottság, vágás, film- és snittváltás van. A Final Cut tehát egyszerre ünnepli az alkotót, a filmkészítőt, a színészt és a nézőt.
A vetítés ingyenesen látogatható, de regisztrációhoz kötött, a szabad helyek erejéig. Regisztrálni az alábbi űrlapon lehet:
Bővebben a filmről:
Milyen az igazi férfi? Sármos, mint Marcello Mastroianni a La dolce vitában, de azért izmos is, mint Brad Pitt a Harcosok klubjában. Kisfiús, mint Leonardo DiCaprio a Titanicban... vagy inkább mint Alain Delon a Rocco és fivéreiben. Csak kicsit magasabb, legalább mint Belmondo. Lehengerlő, mint Clark Gable, és néha mélabús, mint Tony Leung Chiu Wai a Szerelemre hangolva kockáin. Határozott, mint Sean Connery mint James Bond, de azért öntörvényű és kiszámíthatatlan is, mint Latinovits a Szindbádban. Néha kicsit esetlen, mint Chaplin a Modern időkben, közben persze titokzatos és félelmetes, mint Gary Oldman a Drakulában. És persze nagyon vicces, mint Woody Allen az Annie Hallban!
És milyen az igazi nő? Kiszámíthatatlan és ösztönös, mint Lollobrigida, de közben kecses és összeszedett, mint Audrey Hepburn. Kislányos, mint Audrey Tautou, ugyanakkor hideg és távolságtartó, mint Greta Garbo. Bolondos és közvetlen, mint Julia Roberts, de a mosolya olyan, mint Ava Gardneré. Igazi asszony, akárcsak Sophia Loren, de az se baj, ha egy kicsit Monica Belluccira is hasonlít. És közben légies, akár Liv Tyler, amikor tündét alakít. Tudja, mit akar, akár Sharon Stone, de egyszerre elveszett és ártatlan, mint Szeleczky Zita. Ja, és olyan odaadással csókol, mint Kim Novak.
Te jó ég, ha ezek ketten találkoznak?!
A film előtt az 1895. december 28-i, első mozielőadás felújított Lumière-tekercsei peregnek a vásznon.
Tovább a 4. Uránia Filmnapok részletes programjához
H | K | Sz | Cs | P | Sz | V |
---|---|---|---|---|---|---|
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Pénztárnyitás: az első előadás előtt 30 perccel.
Pénztárzárás: az utolsó előadás kezdetét követően 15 perccel.
A kávézó a mozi nyitvatartási idejében tart nyitva.
© Uránia Nemzeti Filmszínház
Az Art-Mozi Egyesület tagmozija
1088 Budapest, Rákóczi út 21.
megközelítés
jegyinformáció
írjon nekünk!
közérdekű adatok
sajtó
Adatvédelmi tájékoztató