Nanni Moretti saját magát alakítja ebben a három részre építő, ironikus alkotásban. Moretti tapasztalatait felhasználva utazik a robogóján, hogy távoli szigetekre eljutva megtalálja a békét új filmje befejezéséhez.
"Sorsszerűnek is mondhatnánk, hogy 1993-ban távozik az olasz filmművészet nagy öregje, és készül el az az emblematikus film, amelynek rendezőjét hamarosan „új Fellini”-ként kezdik emlegetni. Az összehasonlítás alapja, hogy Nanni Moretti esetében is egy igen erőteljes és eredeti személyiségről és rendezőről van szó (a Kedves naplóm már hatodik játékfilmje, az amatőrjellegűeket nem számítva), aki – máskor, másként – a Fellinire jellemző jegyek folytatója. Míg Fellini önéletrajzi ihletésű filmjeiben ironikusan szemléli az egyént a közösségben, Moretti fiktív-dokumentatív filmnaplóiban, filmesszéiben a saját viszonyát a közösséghez vizsgálja – önironikusan. Fellini olykor szarkazmusra ragadtatja magát, innen ered, hogy némely kritikusa embergyűlölőnek tartja. Moretti viszont elnéző, megbocsátó humorral szemléli környezete figuráit. Fellini saját személyes mitológiáját építi filmről filmre, míg Moretti megelégszik saját személyes élményeinek filmvászonra transzformálásával. Fellini alteregóit csodálatos nők veszik körül, Morettit (magát) kritikusan kezelt barátok. Fellini a háború után az ötvenes-hatvanas évek fellendülő gazdasági-társadalmi időszakában (l. olasz gazdasági csoda) készíti legjelentősebb filmjeit, meglátva egyidejűleg az ellentmondásokat, a negatív kísérő jelenségeket. Moretti az 1968 után eszmélő generáció(k) képviselője, akinek 68 elvesztése miatti keserűsége nyíltan vagy lappangva szinte minden filmjében jelen van." Lalík Sándor: Nanni, a haver. Az olasz film és Moretti. Filmkultúra
A vetítésen vendégünk Vincze Teréz – ELTE Filmtudomány Tanszék
H | K | Sz | Cs | P | Sz | V |
---|---|---|---|---|---|---|
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
Pénztárnyitás: az első előadás előtt 30 perccel.
Pénztárzárás: az utolsó előadás kezdetét követően 15 perccel.
A kávézó a mozi nyitvatartási idejében tart nyitva.
© Uránia Nemzeti Filmszínház
Az Art-Mozi Egyesület tagmozija
1088 Budapest, Rákóczi út 21.
megközelítés
jegyinformáció
írjon nekünk!
közérdekű adatok
sajtó
Adatvédelmi tájékoztató